As a well-travelled agency we are regularly invited to so-called familiarisation (fam) trips. These are information-gathering trips where a specific destination presents itself in its best light in the hope that we can then attract our customers. A fam trip to the Seychelles is an absolute highlight – especially since we had often considered the dream islands in the Indian Ocean for staff incentives but were always put off by the price and lack of infrastructure for groups.

So off went BUSINESS & NATURE Manager Aimé Sans at the end of January to the private island of Sainte Anne to visit the Beachcomber Resort. The hotel group has long specialised in incentive travel in Mauritius, providing discerning customers perfect service in paradise and at a price / performance ratio which doesn’t scare off your customers. Staying on Sainte Anne is like a Robinson Crusoe experience. The 220-hectare island is surrounded by one of the largest marine parks in the Indian Ocean. You can walk round it in about 3 hours. It is home to 87 luxurious villas, restaurants belonging to the resort and  a spa.  The characteristic Seychelles granite rocks include hills with lush vegetation.  There’s wild nature both above and below water, secluded bays and awesome beaches. It is difficult to imagine a nicer destination that better embodies the principles of incentive and motivation.

 

Aimé Sans, CEO and co-founder of the BUSINESS & NATURE GmbH has travelled extensively around the world, always on the lookout for something special. He says: “Real treasures aren’t found in stately buildings or at the bottom of a bottle of Dom Perignon, but in wild, solitary nature. There is nothing that touches the heart and soul like this.”

Als Agentur mit einem nicht ganz unbeträchtlichen Reisevolumen werden wir regelmäßig auf sogenannte Fam-Trips eingeladen. Das sind Informationsreisen, auf denen sich eine bestimmte Destination von ihren schönsten Seiten präsentiert, damit wir sie dann bei unseren Kunden platzieren. Ein Fam-Trip auf die Seychellen ist natürlich ein absolutes Highlight – insbesondere, da wir die Trauminseln im Indischen Ozean schon öfters für Incentives angedacht hatten, aber bislang immer am Preisniveau und fehlender Infrastruktur für Gruppen gescheitert sind.

So reiste BUSINESS & NATURE Geschäftsführer Aimé Sans Ende Januar auf die Privatinsel Sainte Anne, um dort den Beachcomber Resort zu besichtigen. Die auf Mauritius bestens vertretene Hotelgruppe ist schon länger auf Incentive-Gruppen spezialisiert und bietet verwöhnten Kunden perfekten Service in paradiesischen Ambiente. Und das zu einem Preis-/Leistungsverhältnis, das man sich seinen Kunden noch anzubieten traut.

Auf Sainte Anne erfüllen sich sämtliche Robinson-Crusoe-Fantasien, und das auf höchstem Niveau. Die 220 Hektar große Insel liegt inmitten eines der größten Marineparks des Indischen Ozeans und kann in rund 3 Stunden zu Fuß umrundet werden. Sie beherbergt 87 luxuriöse Villen, einige sehr schöne, zum Resort gehörige Restaurants, einen SPA. Und wilde Natur über und unter Wasser. Üppig bewachsene Hügel. Die für die Seychellen typischen Granitfelsen. Einsame Buchten. Herrliche Strände. Es ist tatsächlich schwer, sich ein schöneres Incentive-Ziel vorzustellen, das das Prinzip von Anreiz und Motivationsturbo besser verkörpert.

Aimé Sans, Geschäftsführer und Mitgründer der BUSINESS & NATURE GmbH ist schon viel auf der Welt herumgekommen und stets auf der Suche nach dem Besonderen. Er sagt: “Der wahre Luxus ist für mich weder in pompösen Prachtbauten noch auf dem Grund einer Flasche Dom Pérignon zu finden, sondern in wilder, einsamer Natur. Es gibt nichts, was Herz und Seele so sehr berührt.”