Product Launch in Madrid

A product premiere that broke all language barriers and a crowd-drawing guest speaker created a buzz for the launch of a new printer attended by 600 dealers from all over Europe.
 

icon_bnFire, water, earth and air depicted in symbolic imagery on the invitations,  on the event website and on banners. It was the product launch of a new generation of printers that attracted 600 conference participants from all over Europe, and they weren’t disappointed: The focus here was on sustainability and Fairness, and who could have anchored the message better than star-referee Pierluigi Collina? We made use of the cutting-edge technology in the state-of-the-art auditorium, simultaneous translation included. In “Blue Man Group” style and without dialogue, the message of product was driven home in a riveting presentation. This was followed by a four elements dinner show with breathtaking “Cirque du Soleil” acrobatics in an air bubble and in the pool, the audience joining in on the earthy beats of a percussion show, and a flaming fire performance.

I felt really inspired by the message of sustainability and fairness and by the symbolism of the four elements. This was the perfect event, allowing us the opportunity to prove our creativity with great attention to detail.

Merit Vareschi

Senior Project Manager, BUSINESS & NATURE

Produkteinführung in Madrid: Inszenierung im Stil der BLUE MAN GROUP

Produkteinführung in Madrid

Eine Produktinszenierung, die sprachliche Barrieren durchbrach und ein Gastredner, auf den sich jeder freute, machten die Einführung eines neuen Druckers für 600 Händler aus ganz Europa zum Erlebnis.
 

icon_bnFeuer, Wasser, Erde & Luft präsentierten sich in symbolgewaltiger Bildsprache auf Einladungskarten, der Event-Website und Bannern. Den 600 Konferenz-Teilnehmern, die zur Produkteinführung einer neuen Druckergeneration aus ganz Europa angereist waren, wurde so einiges geboten: Es ging um Nachhaltigkeit und Fairness, und wer hätte mehr darüber sagen können, als Schiedsrichter-Star und Gastredner Pierluigi Collina? Das modernste Auditorium Spaniens fuhr alle technischen Möglichkeiten inklusive Simultanübersetzung auf. Aufsehen erregend auch die Inszenierung der neuen Produkte im Stil der „Blue Man Group“, die ganz ohne Worte die Botschaft auf den Punkt brachte. Und die folgende 4-Elemente Dinner-Show mit atemberaubender Akrobatik in der Luftkugel und dem Wasserpool, einer erdigen Percussion-Show zum Mitmachen und einer flammenden Feuer-Performance… da blieb so manchem die Luft weg.

Die Botschaft von Nachhaltigkeit und Fairness und Symbolik der vier Elemente haben mich sehr inspiriert! Hier konnten wir unsere Kreativität in vielen liebevollen Details unter Beweis stellen… eine Veranstaltung ganz nach meinem Geschmack!

Merit Vareschi

Senior-Projektleiterin, BUSINESS & NATURE